czwartek, 9 sierpnia 2012

Podstawa to dobra...podstawka.

Witam

 Tym razem Dystopian Wars a dokładniej podstawka do bombowca. Podpatrzone tu i tam montowanie modeli na magnes od dawna wydawało mi się super pomysłem, wiec w przypadku DW chciałem je zastosować w swoich modelach.

Przeszukałem portal aukcyjny w poszukiwaniu odpowiednich magnesów i po kilku chwilach znalazłem dokładnie to czego szukałem. Użyłem magnesów neodymowych o wymiarach 3mmx3mm w kształcie walca. Koszt to zaledwie 3.50 za dziesięć sztuk, plus koszt przesyłki.

Montaż wymyśliłem tak, że jeden magnes osadziłem przy pomocy Grenn Stuff-u w modelu bombowca a drugi do masztu podstawki, też GS-em. Tu trzeba pamiętać aby odpowiednio osadzić magnesy, tzn. dobrymi biegunami aby się nie odpychały! Efekt wydaje się ciekawy a co najważniejsze, praktyczny i wręcz nieoceniony w transporcie figsów.

Otwór wypełniłem GS-em i wcisnąłem tam magnes.

Końcówkę masztu oszlifowałem by uzyskać większa przyczepność GS-u.

Magnesy Neodymowe są bardzo silne więc wszystko dobrze trzyma.

Na koniec mały bonus, w DW jednostki latające maja możliwość wlatywania i wylatywania z chmur. Krotko mówiąc mogą się schować w chmurach, do oznaczenia tego służy żeton z nadrukowaną chmurka. Pomyślałem że jeżeli mam model z magnesem to dlaczego tego nie wykorzystać.


Dla mnie bomba!


Chmurka od zaplecza. :)



Mala agrafka i wacik skradziony żonie... To na razie wstępne rozwiązanie, docelowo chce użyć zszywki do papieru bo jest mniejsza i normalnej waty.

Pozdrawiam.

5 komentarzy:

  1. Pomysł z chmurką jest świetny :)
    Samo mocowanie wydaje się być solidne, tylko czy figurka nie obraca się lekko na podstawce?

    OdpowiedzUsuń
  2. Sama z siebie sie nie kreci, oczywiscie istnieje mozliwosc przypadkowego obrocenia modelu ale mozna jakos oznaczyc przedni arc na podstawce i trzymac sie go jako odniesienia. W FT tez by chyba to zadzialalo.

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę, że przypadkowe obroty byłyby na tyle małe, że widać by było gdzie pierwotnie model był skierowany...
    Jak w D:W działa to i w FT będzie działało ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. A czemu nie przykleiłeś drugiego magnesa do podstawki?

    OdpowiedzUsuń
  5. Jesli chodzi ci o dolna czesc masztu to nie zrobilem tego poniewaz jest ona tak ciasno osadzona(spasowana) ze nie wymaga nawet kleju. A juz znalazlem dobry sposob transportu takiej podstawki.

    OdpowiedzUsuń