niedziela, 5 sierpnia 2012

AAR, Nowa Liga Szwabska vs Konfederacja Nowoangielska

Witam,
Na początek chciałbym wrzucić stary bo stary ale ciekawy AAR z bitwy jaką rozegrałem jakiś czas temu z moim kompanem od grania,Siwusem. Graliśmy w Full Thrust-a na 2500pkt, moja flota to NSL a Siwus NAC, graliśmy na stare wzory z podręcznika.

Część sił NAC

Skład floty mojego przeciwnika(Łukasza):
BDN Excalibur
BDN Excalibur
BB Victoria(wersja torpedowa)
CH Vandenburg(wersja torpedowa)
CH Vandenburg(wersja torpedowa)
CE Furious(wersja z rakietami)
DD Huron(chyba)
DD huron(chyba)
FF Tacoma
FF Tacoma

Przy tej bitwie muszę nadmienić że Łukasz z typowym dżentelmeńskim podejściem pozwolił mi wybrać rozpiskę z dwóch przygotowanych. Ta druga zawierała 12 eskadr myśliwskich. Popraw mnie Siwus jeśłi coś pokręciłem

 Moja flota składała się z:
CV Der Theuerdank "Graf Zeppelin"
BB Maria von Burgund "Scharnhorst"
CH Margraf "Blucher"
CE Radetzky "Konigsberg"
CE Radetzky "Karlsruche"
CE Radetzky "Koln"
DD Waldburg/R "Z26"
DD Waldburg/R "Z29"
DD Waldburg/R "Z32"
DD Waldburg/R "Z39"
Moje siły NSL


Bitwa przebiegła...dość spokojnie dla mnie. Po rozstawieniu okrętów na początku gry ani razu nie użyłem silników manewrowych! Niemiecka perfekcja pozwoliła mi na nie zmienianie kursu, nie było takiej potrzeby. Wydaje mi się że Siwus zagrał zbyt zachowawczo i zbyt wolno ruszył do bitwy. Moja salwa rakiet z czterech niszczycieli rakietowych rozpruła BB Victoria, którego broniły dwie eskadry myśliwców przechwytujących. Kolejne dwie salwy wraz z atakującymi dwiema eskadrami zwykłych myśliwców powąznie uszkodziły jeden z BDN Excalibur. W dalszej wymianie ognia zniszczyłem dwa DD i CE uszkadzając jeszcz kilka jednostek. W szóstej turze Siwus czym mógł wskoczył w FTL, niestety pozostawiając wypatroszonego BDNa, który został przejęty i odprowadzony do najbliższej stoczni gdzie czeka na ratunek. Czy uratujesz swój okręt, Siwus?

Ja straciłem dwa DD. Z26 i Z39, którego załoga została rozsmarowana na ścianach pokładu(uszkodzony system podtrzymywania życia). Dodatkowo jeden z CE "Konigsberg" został bardzo poważnie uszkodzony i potrzebował asysty przy powrocie do domu.

Reasumując, straciłem 110 oficerów i marynarzy co wydaje mi się świetnym wynikiem. Nie wiem jakie straty były po stronie NAC, Siwus może poda, ale gdyby Łukasz zagrał rozpiską na myśliwcach to raczej On by posprzątał moją flotę.


Pozdrawiam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz